| Ojciec redaktor | 
			
				|  Wysłany: Wto 16:25, 13 Cze 2006    Temat postu: ZRÓB SWOJEGO MODA! |  
				| 
 |  
				| Uwaga, każdy kto chce zrobić swojego moda powinien zacząć od podstaw. 
 -------------------------------------------------------------------------------------
 
 Najpierw - fachowa pomoc. Znajdziemy ja na:
 
 http://modders.go.pl - Polskie forum o modowaniu Gothica
 http://wiki.worldofgothic.com/ - Znacznie więcej turtoriali, z tym, że po Angielsku
 http://wiki.worldofgothic.de/ - OGROOOOOOOOOMNA ilość trutoriali po niemiecku :)
 
 ------------------------------------------------------------------------------------
 
 Co ściagać:
 GMDK - To skrypty, spacer i VDFS, czyli (prawie) wyszystko niezbędne do modowania [POBIERZ]
 
 SPACER UPDATE - Jak spacer zacznie być upierdliwy (a będzie napewno) to potraktujcie go tym [POBIERZ]
 
 VDFS - Jest dołączony do GMDK, ale wrazie czego zamieszcam [Gothic/GothicVDFS.zip" target="_blank" class="postlink">POBIERZ]
 
 GIMP - Program do edycji grafiki 2D. Jak ktos nie ma photoshopa, niech ściąga [POBIERZ]
 
 GTK++ - Dodatki go GIMPA [POBIERZ]
 
 ------------------------------------------------------------------------------------
 
 TERAZ PRZEJDZMY DO SAMEGO TWOZRENIA MODÓW
 
 Polskie turtoriale znajdują się na www.modders.go.pl i  Gothic/Tutoriale%20v1.0%20PL.zip" target="_blank" class="postlink">TU
 Te drugie to kilka turtorialów w wordzie jak obsługiwac spacer, 3dsmax oraz jak dodawac NPC, dialogi Questy czyli skryptowa robota :D
 
 ------------------------------------------------------------------------------------
 
 Dobra zmieniliśmy skrypty, świat itp. co dalej? Musimy utworzyć paczkę z modem:
 
 1. VDFS
 Gothic VDFS służy do robienia paczki z modem którą potem udostepniamy. Paczka taka ma rozszerzenie .mod
 Wyglada to tak
 
   Pod nr. 1. podajemy ścieżkę gdzie mod ma być zapisany, nastepnie pod nr. 2. Podajemy scieżkę do plików z moda (np. tekstury, świat, SKOMPILOWANE skrypty itp.)
 Pod nr. 3 wpisujemy _WORK (bo w tym katalogu trzyma się wszystko) i klikamy na plusik zaznaczony kółkiem. W 2 pozostałe wpisujemy *.* (czyli, żeby wziął wystzko co tamm jest) i naciskamy na plusiki
 
 2. Plik INI
 Plik ini wygląda tak
 
 [INFO]
 title=Tytuł
 description=Krótki opis
 authors=Kto jest autorem
 version=Wersja
 webpage=Tu podajemy stronę lub E-mail
 
 [FILES]
 
 game=content\Gothic
 fightai=content\fight
 menu=system\menu
 camera=system\camera
 music=system\music
 soundeffects=system\sfx
 particleseffects=system\particlefx
 visualeffects=system\visualfx
 outputunits=content\cutscene\ou
 
 vdf=Ścieżka moda (jeśli jest w katalogu data/modvdf to podajemy poprostu nazwę pod ajkim zapisany jest mod)
 
 [SETTINGS]
 world=Świat zen (wpiszcie WORLD.ZEN)
 player=Bohater (standardowo PC_HERO)
 
 [OPTIONS]
 force_parameters=
 force_subtitles=0
 show_info=0
 
 3. Kompilacja skryptów
 Skrypty z rozszerzeniem .d nie pakujemy do moda! Jak skompilujemy do do[piero tworzymy nowa paczke z modem do której dodajemy folder scipts/_compiled w którym umieszcamy skompilowane skrypty
 A kompiluje je się łatwo. Jeśli ammy paczkę z modem i plik ini to wybieramy moda, i uruchamiamy Gothic starter mod (nie zwykły starter tylko starter mod). Zaznaczamy opcje respare scriptfiles i uruchamia nam się Gothic. Jeśli nie mamy błędów to wystzko powinno pójść gładko. A jesli w skryptach coś skonciliśmy to pojawi się komunikat i Gothic się wyłaczy.
 
 ------------------------------------------------------------------------------------
 
 teraz powinniście umieć dodawac obiekty w spacerze, tworzyć nowy, prosty świat w 3ds maxie, tworzyć NPC, dialogi, questy, przedmioty i robic paczkę z modem.
 Sa to podstawy które umozliwią wam stworzenie swojego moda.
 Więcej na www.modders.go.pl
 |  |